Din Offentlige Transport (DOT) har skrevet under på en kontrakt med kommunikations- og reklamebureauet Advice. Bureauet skal støtte DOT med markedsføring og branding for at få kunderne tilbage efter mere end et år med Corona. Det skriver DOT i en pressemeddelelse.
DOT lagde i begyndelsen af året sit 24 millioner kroner store reklamebureau-budget i udbud. 17 bureauer deltog, heraf blev 4 prækvalificeret. I maj fandt man så en vinder og nu er der så skrevet kontrakt.
Man kunne godt få den tanke, at DOT som et offentlig selskab, som noget helt nyt går mod regeringens ønske om at begrænse antallet af eksterne konsulenter, men det er næppe tilfældet. DOT har nemlig tidligere benyttet sig af ekstern konsulentbistand.
Advance, der var DOT’s tidligere bureau, bød også ind, men blev ikke prækvalificeret. Kontrakten varer to år med mulighed for at blive forlænget to gange a ét år. Budgettet på de 24 mio. kr. dækker hele den potentielle periode på fire år.Aftalen med Advice falder taktisk på det rigtige tidspunkt i takt med at samfundet genåbner. Her ligger der nemlig en stor udfordring i at få kunderne tilbage i den offentlige transport og til at ændre de rejsevaner, som passagererne har tillagt sig under corona-nedlukningerne. Det fremgår af regnskabet for 2020.Lagde vægt på bureauets strategiske indsigter
Kunderne skal atter få øjnene op for de fordele, der er ved at rejse med tog, bus og Metro.
”Med kontrakten kan vi for alvor starte arbejdet med at gøre opmærksom på, hvor godt et tilbud den offentlige transport er og sætte fokus på alle de tiltag, som DOT står bag for at forbedre rejsen med udgangspunkt i vores kunders ønsker og behov. I DOT har vi en række nye aktiviteter og udfordringer – og særligt vigtigt er at få kunderne tilbage efter corona,” siger Rune Jon Jensen, sekretariatschef i DOT.
Ved valget af samarbejdspartner lagde DOT særligt vægt på bureauets kundemæssige og strategiske indsigter.
”Kollektiv transport er essentiel, hvis vi skal lykkes med den grønne omstilling, og hvis vi skal få vores infrastruktur til at hænge sammen i takt med, at vi bliver flere mennesker. Det er udgangspunktet for vores arbejde,” siger Rune Jon Jensen
Hos DOT forventer man, at de med Advice som partner får en faglighed, der kan hjælpe og styrke fortællingen om DOT og iscenesætte den offentlige transport.
DOT er et samarbejde mellem Movia, Metroselskabet, Hovedstadens Letbane og DSB.